Likeness

January 9, 2010

Преди няколко дни (почти) случайно се запознах с едно прекрасно (дотолкова, че при едни по-различни обстоятелства сега щях да тичам след нея и да й свалям звезди)  девойче от България. Всички я наричат Фери. След като я попитах за пълното й име, обаче тя не ми го каза. След още малко разговори с мен се оказа че е туркиня и се е притеснявала да си каже, че носи красивото име Фериал. Разказа че преди често й се е случвало българи да я отрязват и отбягват само заради турския й произход.

От друга страна сподели, че баща й едва ли не би се отказал от нея ако си има гадже или съпруг, който не изповядва исляма (лично аз бих предположил че да е турчин би било страхотен бонус). Сетих се за мои познати, силно религиозни християни които биха реагирали по същия начин ако децата им се вземат с мюсюлмани.

Чудя се кое е по-лошо – псевдонационализма или силната религиозност. В тийнейджърските си години бях от едната страна, никога не съм бил от другата… Опазил ме Господ, дето се вика. Със сигурност обаче двете си приличат.

Leave a Reply

