Internet Privacy

March 25, 2009

Безумията на МВР по отношение на личната неприкосновеност на гражданите продължават. Няма да коментирам, други го правят далеч по-добре отколкото аз бих могъл. Но понеже знам, че мен ме четат както хора, които са по-скоро гийкове, така и хора, които дори не знаят какво значи гийк искам да ви запитам: пука ли ви въобще, че някой полицай почти безпроблемно може да се закачи на телефона ви или да гледа кога с кого (а може би и какво) си чатите? И в случай, че ви пука, взимате ли някакви мерки? Знаете ли въобще какво бихте могли да направите, за да се предпазите от четящите ченгета?

Покрай цялата тази простотия, която се лее от изпълнителната власт от известно време си мисля да започна да пиша материали ала “For Dummies” на теми криптиране, PGP, ключове, както и кои методи за комуникация са наистина сигурни и кои – не. Може дори цяла кампания да направим, поне хората да са уведомени. Тъй като моите познания обаче са като на краен потребител бих се радвал ако някой специалист (или поне разбиращ) в областта се присъедини. Всъщност, всеки, който иска да се включи някак – оставете коментар или ми напишете писмо. Ако пък някъде някой е започнал подобно нещо и аз съм го пропуснал – да продума, ще се включа с радост с каквото ми е по възможностите.

Leave a Reply

