A girl [unfinished work]

March 10, 2009

Експеримент с таблет. Без конкретен модел, просто гледах от много снимки из Дивото (голяма грешка). В крайна сметка хич не става, а ми отне и твърде много време, за това се отказах. Сега рисувам като сбъркан, че поне да започна да рисувам правилно, после боите/таблета.

“Рисувай, рисувай, рисувай, докато самият се превърнеш в рисунка.”

Илия Бешков

P.S.

Марта,  малко feedback?

2 Responses to “A girl [unfinished work]”

  1. марта Says:

    въй-въй, колко ми пораснала работата, чак самозван критик съм станала… поласкана съм. прости ми прекалената критика, надявам се да ти е от помощ.

    все си мисля да те питам, рисуваш ли/рисувал ли си на ръка? защото това, което (струва ми се) хем се опитваш да постигнеш, хем малко ти бяга, е въздухът, бялото на листа. на ръка не можеш да запълваш с един клик, всеки щрих е премислен и специално направен. имаш нещо такова във фона, но му трябва още. получило се е малко плоско този път, мисля че защото си нямал конкретен модел, чийто характер да хванеш. нямаш център на листа, навсякъде си работил еднакво. ако беше рисувал конкретен човек, някоя негова черта – очи, устни, гърди :) щеше подсъзнателно да ти се набие като определяща, там щеше да поработиш повече и по-детайлно, съответно привличайки веднага погледа на наблюдаващия.

    още нещо – зуумът ти убива усещането за мащаб. разработил си прекрасно детайла на очите, но когато излезеш от увеличението, той почти не се вижда.
    офф.. още две неща :). цветовете.. не е задължително за кестенявата коса да използваш кафяв цвят, нали? и небето вечно да е синьо. второто – контрастът. прехвърляш си картинката в черно-бял режим. там, където фокусираш, тъмните тонове са най-тъмни, светлите – най-светли, а границите между тях – ясни и резки. в периферията е обратното. гледаш да има баланс между светлина и сянка, самите те да се съчетават красиво.

    казано с две думи – ако направиш рисунка на по-характерен модел, ще ти бъде и по-лесно, и резултатът ще е по-добър. първо трябва да решиш какво искаш да направиш, постигането му след това е леката част.

  2. luchko Says:

    На хартия съм звършил в паралелка рисуване… На практика бях див тийнейджър, след това кандидат-програмист и какво ли не, та от лутане сега ми се налага сериозно да наваксвам. И рисувам яката с най-обикновени моливи върху най-обикновена хартия :-)

    Инак фона и косата са правени за секунди, без никакъв замисъл и детайли по тях. Очакваше се да има :-) А то (небето) е банално-светло-синьо съвсем умишлено – исках да видя дали ще мога да направя синьото отражение върху косата. Която пък трябваше да е червена в завършен вид, това което е на картинката са най-тъмните тонове.

    Май пак започнах да се оправдавам :Р

    Много благодаря, беше ми от полза. Налято като си дойда имаш бира или чай с ром от мен.


Leave a Reply

