Tакъми: Лъчо

February 18, 2009

Тръгна от Еленко, сега и аз. Въпреки, че разпродадох и подарих много техника (чак се учудих колко джаджи имам) преди да замина все пак ми остана нещичко.

17022009

MacBook Pro 2.4 Ghz Intel c2d, 4 GB RAM.

Защото мразя Windows, Windows ме мрази и защото има само една операционна система и нейното име е UNIX. Ако комерсиялния софтуер, от който имам нужда го имаше и за FreeBSD (или Linux) вероятно нямаше да купя Mac изначало. Все пак признавам, че много от нещата ми харесват – секси интерфейс, стилен хардуер и FreeBSD отдолу :-)

17022009007

Wireless Mighty Mouse

Защото като ще е гарга да е рошава. Донякъде грешка – топченцето ми запецва и прави проблеми, но с малко насилие се оправя. Дай боже Logitech MX Revolution.

17022009001

Wacom Bamboo

Купих го от тук през октомври и се чудих цял месец как да купя храна. Защото беше най-достъпния таблет, а и е ОК за начинаещ дизайнер.

ipod

iPod Shuffle 1 GB.

Защото е малък и само си го щраквам на колана. Никога не бих си купил iPod Touch или нещо с подобен размер, защото в джобовете си нося: портфейл, цигари, запалка, телефон, ключове, карта за градски транспорт и съвсем нямам място за още едно голямо устройство. iPhone обаче е друго нещо :-) Ползвам тапите, които идват с него.

17022009005

Sennheiser HD555. Прекрасен звук, но се замислям дали не беше грешка да купувам отворени.

photo-45

Nokia 6120 Classic. Една от малкото ми необмислени покупки. Не голяма, но все пак грешка. Никакво обновяване на софтуера от Nokia, а очевидно има нужда предвид, че запецва от време на време и трябва да го рестартирам по грубия начин.

17022009006

Скицник, моливи и хлебна гума. Защото някои неща не се променят въпреки развитието на техниката.

Фотоапарат нямам, защото… и аз не знам защо. Но така или иначе почти не снимам.

А сега най-важното: ще ми е много интересно да прочета за такъмите на Йовко, Пейо, Ясен, Свилен, Иван, Бого, Васил и Делян Делчев.

13 Responses to “Tакъми: Лъчо”

  1. Gabfest Says:

    Епъл са най-големите, няма какво да се залблуждаваме… И както казва Стийв Джобс – ” Майкрософт просто нямат въображение!” :). Хубави такъми … :)

  2. yovko Says:

    И опашатата и безопашатата Mighty Mouse имат един и същ дизайнерски проблем – пълнят се с боклуци през това иначе удобно топче. В добавка на това на практика не се разглобяват. В You Tube има разни филмчета как да я “счупиш” по правилния начин за да я почистиш и сглобиш пак, но има и относително лесна процедура по почистване. Взимаш спрей за почистване на монитори, натискаш топчето по-грубичко за да се получи процеп около него и впръскваш със спрея вътре – естествено и ръцете ти се омазват. След което взимаш някаква мека кърпичка за почистване на очила или аз ползвам изпросено тампонче за почистване на грим от приятелката ми, държиш мишката с топчето надолу и започваш да го търкаляш с тампончето/кърпичката – така започват да излизат отвътре всякакви боклуци, които полепват по кърпичката – търкаляш докато ти омръзне и започне да ти се струва, че боклука намалява… Реално никога не може да си сигурен, че няма още вътре :-) Оставяш я да се поизпари и позасъхне течността и пробваш – обикновено работи перфектно. За около месец-два-три… След това повтаряш процедурата… Ако някой път почистването не проработи – правиш още един опит – и помага ;-) Дали е точно почистване или неравномерно преразпределяне на боклука е спорен въпрос, важното е че решава (временно) проблема.

  3. luchko Says:

    Винаги си полезен с нещо :-) Благодаря, ще го пробвам метода.

  4. Ljube Says:

    Хубавите такъми са полезно нещо и би трябвало да ни правят по удобен, лесен и красив живота… но колкото повече такъми имаме ни трябва магазинче, от което да си купим няколко наборчета “време”, за да почнем да поддържаме, чистим и възстановяваме повредените, замърсени или счупени.
    Предпочитам един такъм по-малко и да “…тръгна лекичко към някой извор…” :)

  5. nname.org Says:

    мерси за линка, но аз рибарски принадлежности не ползвам, роднини ми подаряват старите си компютри, а на дрехите и стоките, които ползвам, гледам да не пише нищо

  6. nname.org Says:

    p.s. сетих се, че фотоапаратът ми е Канон, но е счупен ;)

    а на жена ми съм дал 2 евтини лаптопа – асус и IBM

  7. luchko Says:

    Интересно ми беше да разбера защото си графичен дизайнер. Благодаря все пак :-)

  8. nname.org Says:

    преди дизайнерството бях геймър и мишка от 10 лева ми е основния тул.. имам едно Wacom Volito 2 което събира прах, по-лесно си оказа да си нарисуваш нещо на хартия, после да го сканираш и да го прерисуваш отгоре с pen tool

    шибания илюстратор не лови много натиска, засира ти нещата и нямаш перфектния контрол върху дебелината на линията, таблет повече под фотошоп се ползУва

  9. krassyo Says:

    Хмм. Имам го телефона от август 2007г. Много съм доволен от него и до сега съм го обновявал от интернет цели 3 пъти. В интерес на истината има няколко дребни симбиански проблема, които леко дразнят и донякъде след като си го взех съжалих, че не си взех iPhone, но в крайна сметка това е телефон и върши отлична работа като такъв.

    Камерата му за съжаление е за разстрел ;-)

    • luchko Says:

      Аз лично очаквах повече ъпдейти от “цели” 3 пъти. Тук трябва да добавя за почти никаквата поддръжка за Mac и никаквата за BSD/Linux.
      А колкото до камерата… Понякога, при подходяща светлина и подходящо подреждане на планетите прави добри снимки.

  10. krassyo Says:

    Синхронизаци и подобни екстри няма, но успешно се връзва през кабел под Linux (под Mac OS X още не съм тествал) или през Bluetooth както под Linux така и под Mac OS X. Има други проблеми, които повече вадят сливици освен споменатата кофти камера:
    – някои mp4 видеоклипове дропят фреймове под истинския плеаър, докато примерно под Core плеъра това не се случва.
    – с някои мтел-ски карти ми се саморестартира телефона като задържа 0-та за бърз достъп до браузъра, с други карти не го прави.
    – лесно се излющва само от пипане многопосочния бутон в центъра на телефона.

    От друга страна има не малко софтуер за симбиан, който върши една или друга полезна работа.

    Апропо ето един tip от мен за ресет на всякаква симбианска нокия. При изключен телефон натискаш и задържаш синхронно зелена слушала, * и 3 и включваш телефона изчаквайки да излизането на подканващ wizard. Това ще върне заводските настройки на телефона и можеш винаги да започнеш от нулата.


  11. […] които само съм си мислел, че ще са такива и т.н. И понеже Лъчко ми подхвърли топката отдавна… ето и моите […]


Leave a Reply

