06.12.2008

December 7, 2008

Излезе OpenSolaris 2008.11 и сред многото новости е нещото наречено Time Slider. Това е нещо като Mac OS X Time Machine, но технически е изпълнено по много по-простичък и елегантен начин: ZFS snapshots. Тази функционалност я използвах навремето под FreeBSD със същите цели и като краен потребител, но без такъв хубав и интегриран графичен интерфейс. Neat.

***

Ars Technica раздаде наградите си за тази година. Много добро четиво.

***

Искам нещо просто: малък аудио плеър с прост, интуитивен интерфейс и без излишни простотии. Не ви искам видео поддръжката (имам си видео плеър за целта), не ви искам интеграциите със “социални” щуротии, не ви искам умните списъци и останалите абсолютно излишни “иновации”. Не искам уеб браузър в плеъра си, нито пък магазин вътре. Не искам дори “скинове”, кожи или козини – нито Flash такива, нито от какъвто и да е друг вид. Много държа да е лек и бърз, а не да изяжда 50 MB памет за закуска. Слушането на музика не е основното нещо, което правя на компютъра си все пак и не очаквам да яде много ресурси.

Оказва се, че такова животно нема. Не и за Mac OS X. Или поне аз не го откривам. Обмислям да се върна към терминал/ MPD/Ncmcp.

***

Въпреки, че не съм нито програмист, нито админ явно имам проблем, какъвто имат и споменатите индивиди. Три часа след като престигнах в Дания вече преинсталирах Windows на един лаптоп и вече няколко пъти “оправям” компютрите на сестра ми и приятелката ми през телефона (демек Skype, бля). Останових, че почти съм наизустил интерфейисте на доста програми, графични среди и… скоро ще ходя в единствената индивидими приятелка тук да й оправям компютъра. Ама не в онзи смисъл, де ;-)

***

Твърдия ми диск скърца доста – или поне параноика в мен казва, че е доста . Ще гледам възможно да спестя за някакъв външен hdd за бекъп. Дано не се случва най-лошото или поне да се случи когато мога да си позволя нов диск.

6 Responses to “06.12.2008”

  1. go_fire Says:

    Лично аз ползвам xmms2 по същите причини. Последния има много графични обвивки, като най-долюбвам Есперанца. Има по-добри, но при мен не работят. И понеже xmms2 реално е демон към ядрото, по-лек не може и да бъде, а има това, което искам- списък за изпълнение, напред, назад, пауза, спри, пусни. Май няма ефекти върху звука или поне аз не съм открил. Може да го пробваш, но не съм сигурен дали има подръжка за Мак.

  2. luchko Says:

    XMMS2 поддържа OS X. Но няма клиент, освен най-базовия конзолен, който си идва със самия демон.

  3. go_fire Says:

    Жалко, вади наистина хубав звук и прави само това, което се иска от него, без да е междугалактическа совалка и.л.и. банши/амарок.

    Честита нова 2009 г., нека ти донесе много радост, щастие, още любов и по малко носталгия по родината, петте години ще се търколят за едно мигване!

  4. luchko Says:

    Благодаря! Да ти се връща тъпкано ;-)


  5. Аз не мога да ти препоръчам нищо конзолно или пък леко.

    Ползвам Songbird 1.0, което си е направо годзилогрухтер. Има добре подредена библиотека за песните, които могат да се сортират по разни критерии. На пръв поглед много прилича на iTunes. До колкото знам Songbird го правят хората, които през 90’те са създали WinAmp.

  6. luchko Says:

    Пробвах го като излезе 1.0, пробвал съм го и преди под *nix. Дори бях след първите да го тестват под FreeBSD и ги тормозех в IRC ;-)
    Но сега искам наистина нещо простичко и много леко.. Уви, Songbird не е точно това.


Leave a Reply

