Мартин Димитров

November 16, 2008

Преди няколко дни в един email поразсъждавах защо не бих гласувал на следващите избори:

ДПС – абсурд. Най-корумпираната и недемократична партия в страната, теоритично е и противоконституционна.
БСП – сбирщина, която живее в свой виртуален, комунистически свят. Там няма такова нещо като социализъм или демокрация.
ГЕРБ – нищо демократиччно, нищо дясно няма в тая партия. И там са на принципа “партията съм аз”.
СДС – може би… Но някак ми е странно в България бизнесмен да е шеф на партия. А откакто и Филип Димитров напусна съвсем не ми харесват.
ДСБ – Там само знаят да плюят по другите…
НДСВ – Не искам да помагам на “царя” да ограби още държавна територия.. и да назначи Ники Василев за n-ти път на някой пост.
АТАКА – Нормален човек съм, все пак..
ВМРО – Каракачавов ми харесва, но не съм националист и Македония не ми е толкова болна тема.

Останалите по-малки играчи като “Ред, Законност, Справедливост” и особено Демократическата партия са ясни. “Новото време” само се разпадна…

Няма нито една нормална дясна партия на която наистина да се доверя. Даже лява да беше… Стига разбиранията им за социализъм да са като на Алберт Айнщайн, а не като на Сталин. Просто няма.

***

Ако Мартин Димитров оглави СДС и направи една истинска дясна, иновативна, модерна партия от нещото, което е в момента с огромно удоволствие ще се занеса до урната. В него виждам млад, модерен десен политик и дано да оправдае очакванията ми. Пожелавам му успех.

One Response to “Мартин Димитров”

  1. turin Says:

    Трябва да признаем на Пламен Юруков, че още от момента, в който застана начело на СДС имаше много добри (и правилни, и популярни) идеи за властта. В няколко интервюта съм го чувал как много разбираемо обяснява принципите на политическата си философия. “Повече свобода и отговорност, по-малко държава” беше едно от основните неща.

    Типично либерално, дори по-точно в някакъв смисъл точнолибертарианско разбиране. Поставяне на първо място на свободата, собствеността, инициативата и контрола на самите граждани и ограничаване на силовото действие на властта само до контролни и балансиращи функции.

    За съжаление скандалите, които му навлякоха в последните месеци вече ако не работят против него и СДС, то най-малкото отклоняват вниманието на хората от думите му.

    Иначе концепцията му е много актуална и правилна за страната. Не знам доколко щеше да има възможност да осъществи такива идеи точно в България, дето все още се тресе от пост-тоталитарни конвулсии и периодично манията за власт избива като пяна отгоре… Но подходът му беше принципно правилен. Може би не беше практически правилен — тук за да се пробие явно на практика трябва да се набляга на простотии и скандали, а не на философия. (Примери — колкото щеш)


Leave a Reply

