Дограма

April 9, 2008

И така от няколко дни вече съм потребител на Microsoft Windows XP. От години не бях ползвал това нещо за повече от няколко минути (когато ида в някой приятел с тази система, примерно), а преди когато бях кандидат-потребител имах невероятни проблеми. Сега за щастие извадих повечко късмет и ето, че имам здрав хардуер и Дограма на единия твърд диск (на другия сложих Arch Linux – любимата ми дистрибуция).

Причината е че за да съм конкурентноспособен дизайнер трябва да имам добри умения с комерсиален софтуер – Adobe Illustrator/Photoshop/Indesign и евентуално CorelDraw. Уви, за мое огромно съжаление скоро няма да се сдобия с някакъв Mac което със сигурност би било далеч по-добро решение за мен и така се принудих да си инсталирам единствената алтернатива.

Впечатленията ми за тези 4-5 дни са… хм, лоши. Отвратително дълга инсталация. Имайки предвид, че машината ми е доста мощна просто не мога да си представя каква агония изпитват хората със слаби компютри. Някакви неща забиват относително често и след два дни внимателно използване антивирусната програма изпищя, че съм бил имал вирус. Сега пък същата програма не иска да работи, защото серийния номер вече бил в някакъв сериен списък и ме карат да купувам лиценз. Друго удивително за мен нещо е честото рестартиране на машината. Наистина нямам и бегла представа как точно работи Windows, но една сериозна част от програмите, които инсталирах (те не са много, но все пак) казват, че трябвало да рестартирам компютъра си за да работят. Разбирам ако е ядро или някаква основна библиотека – О.К. – в реда на нещата е. Но външно приложение за рисуване или игра да искат рестартиране?! Друг голям минус е гадния, анархичен интерфейс, липсата на виртуални полета (екрани) по подразбиране (може да има някоя програма да прави това, но аман от next-next-yes-finish+crack+virus) и че е наистина някак неудобно. Може би защото имам навици градени с години с UNIX системите, които съм ползвал – не знам.

Като заключение мога да кажа само:

I Wish I had a Mac.

6 Responses to “Дограма”

  1. Sesarr Says:

    Виpтуална машина ?
    Wine ?

    не е нужно да прибягваш към мазохизъм

    конкретно за фотошоп от WINE положиха много усилия за да работи и досега не съм имал проблеми (c Wine 0.9.58)

  2. luchko Says:

    Wine просто не съществува като опция в случая. Да, Photoshop работи, но само конкретни версии и до CS2. Illustrator и InDesign са много зле.
    За виртуална машина – мислих го този вариант но предпочетох просто да сложа Дограмата на единия диск, така или иначе имам два. Може би на по-късен етап.

  3. Tosh Says:

    Не е нужно винаги да рестартираш, когато някоя програма си мисли, че “трябва”. Дай й “рестартирай по-късно”, и инсталирай и други програми. Виж дали ще работят, и ако не – чак тогава рестартирай за всичко.

    Сложил ли си SP2? Познавам WinXP, които са карали седмици без рестарт, на хибернация, с яко натоварване.

  4. luchko Says:

    Ясно ми е, че не е необходимо да се рестартира веднага. Лошото е, че за да работи програмата X трябва да рестартирам така или иначе.

  5. bojko Says:

    Ами за Arch-a *thumbs up* съгласих се една от любимите ми built on systems e :) , а иначее за Windows Xp там просто съм без коментар за Windows като цяло по принцип неща който изискват прекалено много ресурси и си вършат работата по заобиколен или не удобен за мен начин не ми харесват като цяло :) “Сложил ли си SP2? Познавам WinXP, които са карали седмици без рестарт, на хибернация, с яко натоварване.” Амии добре защотот аз не познавам Windows Xp Ама познавам хора който са се опитвали да го натоварят както се товари …. толко дълго издържат колкото да си килнат полвината процеси или да омажат сичко що има по екрана … и хибернация и яко натоварване малко не се вписват заедно ;)

    Лъчо извинявай ако ти се струва кат флем ;) просто i`m speaking my mind ;)

    Поздрави

  6. atan Says:

    Лами, ей :-)


Leave a Reply

