Jobless

March 24, 2008

От няколко дни съм безработен.

Не, защото не си вършех работата (е, не съм бил и съвършен работник) и не защото намерих по-добра. А защото осем месеца търпях некомпетентни шефове и шефчета да ми се бъркат в работата, да правят малоумни забележки и да не се вслушват въобще в мнението ми за каквото и да е било. Накрая чашата преля, подиграха се с труда ми и напуснах. Взимах наистина страхотни пари – все четирицифрени суми. Малко нередовно, но все пак. Така или иначе обаче, преди месец и половина “одрязаха бюджета” и намалиха заплатите, а като прибавим и ниския долар (напомням, че работих директно за компания в САЩ) заплатата ми стана сравнима с българските.

Аз преди всичко съм търпелив човек – изключително търпелив. Съзнателно оставям да ми се качват на главата в името на нещо (понякога, признавам – и аз не знам какво е то), но до едно време. Защото съм и човек с достойнство и все пак се стремя да стана мъж (а моята дефиниция за “мъж” е малко сложна). За това и напуснах.

Със сигурност това беше един етап от живота ми – първата наистина сериозна работа, сериозен проект, сериозни пари и сериозни хора (целия ми екип, изключвайки CEO-то и новоназначеното преди два месеца шефче дето и хабер си няма за какво става дума). И със сигурност този етап приключи. Равносметката? Няколко хиляди лева, нови контакти, доста опит, много главоболие и безсъние. Но минусът на цялата тази история не е, че се занимавах с идиоти, а че като дизайнер не натрупах много нови познания. Пак си драсках иконки, логота и подобни с Inkscape, пак си седях вкъщи, все неща, които можех да правя и без да работя. Много хора биха прегърнали идеята за такава работа моментално, но аз имам желание да се уча и прогресирам. Във всякакъв аспект и от всякакви хора – например колеги и шефове, които знаят какво правят, какво искат и как да обучат персонала си и да стимулират някакъв прогрес у хората.

И така. Сега си търся работа. Ще е доста трудно, предвид, че до юни съм закотвен в този град и в училище, но все пак се надявам да се намери нещо. Ако някой търси или знае някъде да се търси графичен дизайнер (не, не уеб дизайнер) да му работи отдалечено – за сега съм насреща и съм готов да започна веднага. Freelancer-ска работа на дребно също ме устройва. Все пак да се върна на ръчичките на мама/тате (на който редовно заемам пари…) би било също унизително за мен, макар и да е прието учениците да бъдат издържани.

Междувременно ще си довършвам личните проекти, ще отделя повече време на Момичето, обмислям дори да се задълбая малко в XHTML/CSS и да си направя нормален сайт с нормално портфолио и подобни. Но да видим.

3 Responses to “Jobless”

  1. koue Says:

    Добре дошъл в клуба :)
    Само не се отказвай, не всички са такива (говоря за колегите, шефчета и т.н подобни ;). Е, от скромния ми опит знам, че преобладаващата част попадат в тази група, но оставим ли се на течението и ние ставаме като тях. Ти си знаеш най-добре, успех!

  2. nname Says:

    стегни малко повече портфолио и проверявай за работа на orjo.com

    под 1000 в фосия не се връзвай да започващ, нормалните хора са дефцитни на трудовия пазар

  3. ogrebgr Says:

    Ако все още си jobless и “Freelancer-ска работа на дребно също ме устройва.” драсни ми един email на bankov (_at_) ikratko.com – от време на време изпада по някое някой проект за freelance дизайнер.


Leave a Reply

