Mac

December 20, 2007

I wish I had a Mac…

Възкликнал Бил Гейтс след като изпробвал последното от творенията на подчинените си програмисти – “Киста”. Ъ, пардон, “Виста”.

Не, това не е поредната статия възхваляваща Apple. Просто след няколкомесечни колебания реших в крайна сметка да не си вземам Dell или Thinkpad, а именно мъничък, черен MacBook. Причините:

1) Ще кандидатсвам в НБУ. На теория, ако ме приемат ще е много добре да се снабдя с машина на Епъл, просто защото там използват такива (което е едно от нещата, което ме мотивира да кандидатсвам именно там – един малък свят без Windows).

2) Занаятът, който съм захванал просто си иска комерсиален софтуер, най-вече продуктите на Adobe. Къде заради ограничения в свободните продукти, къде просто заради ината, незнанието и некадърността на разните шефове. Ща, не ща – след време ще ми се наложи да ги използвам. За сега не ми се налага в работа, но няма да съм при един и същ работодател цял живот. Мисля в перспектива.

3) Колкото и рядко да използвам Дограма вече направо ми се гади. Чашата обаче преля днес. Сестра ми поиска да кача снимките от сватбата (които бяха по дискове) на нейния компютър и след това да ги презапишем на още дискове, за да раздава на разни хора. Уж всичко мина както трябва, записах дисковете и т.н. Обаче се оказа, че при копирането от оригиналните дискове на машината гадната система е копирала само 1/4 от всичките файлове на диска. Нито имаше някакво съобщение за грешка, нито какъвто и да е сигнал, че процесът се е прецакал поради някаква причина… Трябваше да правя всичко на нова сметка. Отказвам да използвам това нещо.

4) OS X е хубава операционна система от това, което съм видял, освен това е UNIX (при това базирана на FreeBSD, айе!). И аз пак ще си живея на спокойствие, без да се притеснявам за сини екрани, трошене без причина, вируси, (дървесни?) червеи, spy/mal/*/ware и подобните присъщи за разни черчевата работи.

5) MacBook = DVI => ще си го вържа към по-големия момитор без проблеми и ще работи гладко.

Не, че Епълските неща ме блазнят чак толкова или ги смятам за съвършени както доста хора. И те си имат недостатъци… Просто са далеч по-малко от тези в други… “системи”.

Та така; още малко ще поспестявам и ще се сдобия с ябълков… лаптоп. :-)

5 Responses to “Mac”


  1. В НБУ ползват, ама не съвсем. Сега правим едно курсче там и нявсякъде в залите има Windows на български. В някои от служебните помещения съм виждал Mac-ове, но лелките си работят на Window-си.

  2. luchko Says:

    Хм… Аз като ходих на оглед и да поразпитам, преподавателите ми казаха, че до следващата година ще мигрират изцяло на Mac.
    Ще видим колко ще е така…

  3. luchko Says:

    Всъщност, аз не съм разбрал. Очевидно самата лаборатория по графичен дизайн (където надявам се ще съм аз) е оборудвана с Mac-ове. Другите (все още) не са.
    http://www.nbu.bg/index.php?l=61

  4. Евгени Says:

    Само да не почнеш да се вживяваш колко е велик Епъл и ОС Хикс и да повишаваш тон на някой който то показва грешките в тази компания и продукти :)

  5. luchko Says:

    Първо: не е “хикс” или “екс”. Това “Х” означава и се чете “десет” (“тен”, на английски). => Мак О Ес Тен.
    Второ: абсурд ;-) Няма нищо съвършено, най-малкото мак-овете са съвършени. А политиката на Епъл не е особено приятна наму в някои отношения. Така че спокойно.


Leave a Reply

