5.10.07

October 5, 2007

Вече два дни започвам деня си с Аннавглаватами:) – култов блог, просто единствения, който прави връзка между блондинка по сутиен със сатър и християнска литература. В една публикация. Както и блондинка и самолет от 40-те, в който някога се е возил Хитлер. И какво ли не…  На места предизвиква някак смесени чувства у мен, но то това май му е хубавото.

***

Втора седмица почти ходя на училище. Ту за един час, ту за два… Хем да идеш, хем почти няма смисъл от цялата работа… Моето мнение е, че и двете страни са прави. И учителите са си в правото да искат по-високи заплати, но и икономистите са прави, че това ще има почти катастрофални последици. В крайна сметка, предвиждам следната ситуация: учителите успяват да изнудят правителството -> дават им се парите -> голяма инфлация -> учителите вземат повече пари по документи, но живеят по същия (мизерен?) начин. Ако аз бях на мястото на Вълчев, щях да им вдигна заплатите, да си подам оставката и да кажа “Хора, като стане лошо и пак тръгнете с камъни и дърве като преди 10 години, вървете към училищата, не към Народното събрание”. Малък и некомпетентен съм, но така ги виждам аз нещата. Пари няма. Да, точно така – заради корупция, мутри, некадърност, продажност, турци, цигани, Костов, Сидеров, Царя, Първанов, ББ, комунистите, ДС, Хан Крум, Цар Лъв, Сатаната или там каквото/който според вас е виновен. Но – няма. И дори ако предположим, че сегашното правителство е хубаво, са точни хора, некоромпирани и искат да помогнат – то те не са вълшебници. Прави са, че нещата трябва се случват постепенно и полека. Все дават пример с Румъния, колко много пари взимали там и т.н. – така е, но Румъния е по-голяма (повече печалби от данъци, по-голям БВП, и т.н.), може би по-богата. И друго – с по-висока инфлация от нашата, до колкото знам. Което, също до колкото знам се дължи именно на това, че са увеличили заплатите на учителите и други съсловия рязко. Също под натиск и стачки.

Не казвам, че сегашното управление е света вода ненапита. Но не са богове и не с пляскане на ръце пълнят държавната хазна. По-скоро я празнят, но това е друга тема.

А пък и много от учителите не са добри. Аз лично смея да твърдя, че в много отношения знам повече от преподавателките ми по ИТ – застарели лелки с базови познания по Паскал и Microsoft Word. Само една младичка имаше, знаеше C, че и беше работила с Linux. Тя, уви – излезе в майчинство. Учителите по електроника например не са виждали плазмен телевизор, камо ли да знаят как работи или как се поправя. А именно тези телевизори са бъдещето, и когато учениците им станат на техните години кинескопите отдавна ще са антики. Има и много кадърни и “up to date” учители… Май въпроса е кои да останат, кои да са с по-високи заплати и най-важното – как да се прецени кои са по-добрите. Да се измисли някакъв наистина обективен и прозрачен метод. Без шуробадженащина. Да се отсеят добрите учители, останалите да се съкратят или да са с по-ниски заплати.

Тук обаче идва момента, в който спираме да мислим за цифри и си казваме “това са човешки съдби”. Сложно е някак да оставиш без работа няколко хиляди човека…

Поредния омагьосан кръг в държавата. Но в общи линии – време и кадърни политици. Двете неща, от които се нуждаем.

Всъщност, многото стачки в последните месеци, освен негативния си ефект носят и положителна нотка – нима се заформя гражданско общество?

***

Направих първата си покупка с PayPal. Купих си ъпдейтнат акаунт в DeviantART. :-) И вече няма да получавам заплата чрез WesternUnion (скъпо за шефа, мърмори), а именно чрез тази услуга. Страхотно. Само да поясня, че ползвам дебитна карта на ДСК с Visa Electron. Всичко върви гладко за сега.

***

Както си и мислех, бала ще е основна тема в класа ми още от началото на годината. И както също си мислех – основна тема за скандали. 17 момичета, разделени на 3-4 “групи”, коя от коя по-големи инати, настръхнали и спорят кое, къде, как, защо. Ужас. Аз се измъкнах с “оправяйте се, не ми пука”. И наистина – не ми пука. Все още съм крайно песимистичен за цялата тази работа. Предполагам, че ще прекарам няколко часа в костюм докато всички не хукнат по чалга дискотеки да се кълчат по маси и ще си се прибера. Или уединя с някоя хубава абитюрентка… Но това е твърде на теория. Ще видим, ще му мисля. Едно е сигурно – нямам търпение да свърша и да ида студент. Нови хора, надявам се – по-приятни, нов град, където май имам повече приятели от тук и други хубави неща. Само няколко човека и самото училище ще ми лиспват, май – все пак – 12 години съм в тази сграда, няма как да не се привържа.

***

След няколко последователни неуспешни опита да “сваля” някое момиче, заявявам, че се отказвам. Аман. Не, че обръщам резбата – просто ми писна да се занимавам с глупости. А пуберките, вярвайте ми, обожават да правят хората на маймуни и да ме занимават с глупости. А, и аз нали нямам (хубава) кола, тениска Дизел и ланец, тялото на Ван-Дам на младини и гел по главата… Както и разбира се портфейл, дебел като “Война и Мир”. Не, че всички гледат тия неща, ама повечето. Останлите или са заети, или не ми харесват или те не ме харесват, или не са умни, или ме смятат мен за глупак. Малшанс.

***

Дрън.

One Response to “5.10.07”


  1. За бала идеята с някоята абитюрентка е МНОГО добра… Ние така на нашия пихме някакво време и после няколко човека се пренесохме на бала на езиковата гимнания (ние бяхме математическата), където бяха по-хубавите девойки и бая весело си изкарахме, само на сутринта се събрахме класа да посрещнем изгрева в парка :)

    Колкото до девойките, с които се занимаваш – май ги търсиш на грешното място. Аз жените, които наистина съм харесвал не са били заедно с голямата централна група, а са били отстрани, други, странни, не винаги разбрани, и в повечето случаи – прекрасни :)

    Метълските запои из парковете правят чудеса :)


Leave a Reply

