Сън

May 29, 2007

Не мога да спя. Просто не мога.
В момента е 2:31. Трябва да ставам в 5.
Вече не знам коя поредна нощ не мога да заспя… Или заспивам чак към 3-4 сутринта.
Опитах какво ли не – да не преяждам, да не пуша час преди да легна, да чета, да гледам филм, да броя овце/кози/крави/мадами/прочее, да седя със затворени очи, да си бия главата в стената (след като един час се върдалям в леглото) – не става и не става.
Някой да има изпитан метод в подобни ситуации, изключвайки алкохол и лекарства? Или трябва да се консултирам с личната..? Последния път ми предписа лекарства, но хич не ми се ще на млади години да се тровя с тия химии…

8 Responses to “Сън”

  1. LeeAnn Says:

    Когато съм преуморена или превъзбудена заспивам по следния начин:
    Лягаш по най-удобния за теб начин и се отпускаш. Концентрираш мисълта си единствено и само върху тялото си. Започваш да отпускаш първо краката си /един по един или и двата едновременно – ти си избери/, докато спреш да ги чувстваш. Мислиш само за отпускането. Като спреш да чувстваш краката си правиш същото с ръцете си – отпускаш ги, докато спреш да ги усещаш. След това преминаваш към останалата част на тялото и главата. Аз обикновено заспивам още на ръцете. Не знам дали помага на всеки. Аз съм се “специализирала” вече и по този начин мога да заспя на всякакво място, без значение дали е тихо, шумно, топло … Единственото условие /т.е. две ;)/ е да не ми е студено и да съм поне седнала, че иначе ще се ударя ;)
    Опитай и кажи има ли ефект върху теб. И не забравяй: всичко идва от мозъка ;) ;) ;)

  2. йоана Says:

    Ми принципно при инсомния (ама за да го докараш чак такова трябва да се помъчиш още известно време) се препоръчва да се действа върху режима спане/неспане, тоест не спиш през деня, ставаш рано и горе-долу по едно и също време, не си четеш в леглото/спалнята и не цъкаш оттам и изобщо идеята е да ти свикне организма че лягаш си,следователно ще се спи.
    Друг вариант е да четеш рандом учебник преди лягане, при мен работи безотказно:)

  3. Евгени Says:

    Единия вариант е да престанеш да киснеш през ден на машината посред нощ. Направи си режим да си лягаш в определен час. След месец като помиришеш възглавницата и си готов. Аз поне така бях миналата година.

    Другото, което ми е помагало е да играя баскетбол или да тичам. Изобщо каквото и да е физическо натоварване, което да те изцеди :)

  4. алекс Says:

    1. Брутален спорт преди сън. Ако потичаш 2-3-5 (колкото държиш) километра, или потанцуваш докато съседите забият по тръбите, или направиш дълга и изтощителна гимнастика у дома, а после вземеш един топъл душ и хубво проветриш, дали няма да подейства?

    2. Чаша с нещо топло преди сън – мляко, мляко с мед, чай (само не черен, за бога)…нещо такова. Пробвал ли си?

    3. Аз имам безумна система, когато нещо ми тежи и не мога да заспя. Първо си казвам “Чакай, чакай, какво точно ми тежи сега” (защото, колкото и да ми е тежко, съм патологично разсеяна). После си казвам “ОК, но сега нищо не мога да направя за това. Хайде малко да поспим и утре ще помисля по въпроса, обещавам. Всичко ще се нареди, само малко време е нужно. Няма смисъл да не спим сега, а утре да е още по-зле от това. Хайде, стига вече” и прочие, с кротък и спокоен тон (да, наум, но все пак, с кротък тон). Знам, звучи тъпо на квадрат, но в повечето случаи успявам да уговоря безпокойната част от мен да спре да го мисли, поне за тази вечер.

    4. Измисляй си интересни истории преди сън, докато си в леглото. С диалози, със заряд, детайлни, абе – истински. После сънуваш много по-интересно, а колкото по-интересно сънуваш, толкова по-лесно ще заспиваш – при мен това сработи. Мозъкът ми е като видеотека – сънувам цели филми направо :-)

    Идея нямам дали нещо от това би ти подействало, но не пречи да се опита. Аз от години нямам проблеми с безсънието, но някога, на около 16 примерно, имах супер проблем с това. И прилагах всичко гореизброено упорито и неотстъпчиво бая време. Не знам какво подейства от всичко, но стана. Стискам палци!

  5. luchko Says:

    В крайна сметка заспах към 5:30 на стола и се събудих по обяд… След това скърцайки и препуквайки се завлачих до леглото и спах още два часа. Проспах и училище и всичко… Тъпо се получи.
    Парадокса е, че денем спя, а нощем – не. Стане ли 23:00 се ококорвам и съм като прероден… Нощтна птица ;-)
    Въпреки това, ще изпробвам рецептите ви и ще пиша дали помагат :-)
    А, и пия чая чист – без захар, мед и подобни глупости.

  6. Kanew Says:

    Лягаш си в 22.30!

  7. luchko Says:

    Дядо Канев, едно е да си легнеш, съвсем друго да заспиш :-) Да си легна в 22:30 значи да се върдалям из леглото два часа повече от обикновено :-)

  8. Танчетоо Says:

    ако спиш следобед по -добе не го прави ,защото това разваля съня. :)


Leave a Reply

