Мигратор

January 26, 2007

Май така ще си кръстя блога вече… :-)

Тъй като ми бе поверен за (временно) ползване малко по-специален хардуер и в скоро време (може би!) ще ми се налага да изпозлвам малко по-специфичен софтуер (XaraXtreme, Wine… Които за съжаление не са особено добри под FreeBSD (не по вина на самата система, разбира се)) ще инсталирам отново GNU/Linux.

Този път ще заложа на нещо сигурно – Source Mage – дистрибуция, която добре познавам покрай едни (странни) занимания върху една щайга през миналото лято. Едва ли ще се чувствам толкова комфортно и в свои води както сега с любимата FreeBSD, но какво пък… Поне е забавно – магьосници, вещици, магии и всякакви такива неща събрани в една система сходна с UNIX. ;-) Който се интересува защо и какво харесвам в самата дистрибуция – да чете от сайта. Единственото нещо, което не пише там е наистина невероятната общонст – големи пичове са. Влизам им в IRC канала от доста време и става як купон през повечето време. Забавни, умни, винаги готови да помогнат. Освен това някои от разработчиците използват Enlightenment… :-) Какво по-хубаво.

Тъй като тия дни съм затрупан с работа и други по-лични занимания сигурно ще оставя за след понеделник всичката щуротия около мигрирането. Днес си купих 20 диска за всичките чудесии в ~/ , но навярно 10 ще ми стигнат. Което пък ми напомня колко по-удобно би ми било с DVD-RW… Но има време, и до там ще стигна.

Между другото, Matrox-a, който ми е подарък от Калоян Доганов работи безотказно и почти перфектно. Сега проблемите са два – един съществуващ и един потенциален. Съществуващия е, че почти не ми остава време за 3D и Blender. Потенциалния е, че не се знае до колко ще може да поддържа новия монитор… Дано само не се налага да купувам нова карта. Аман вече от хардуерни нужди :-)

А, май тук е момента да отбележа, че ако някой е имал лоши моменти с FreeSBIE 2.0 и по-специално проблеми с USB мишка – да знае, че това ще е оправено (барабар с още няколко нещица) в много скоро излизащата версия 2.0.1.  Парадоксално тъпия бъг доколкото разбрах е в реда на стартиране на RC скрипответе… Чак се чудя как не са го забелязали по-рано, а го откриха точно в деня на анонса… Аз нямам време, но ако някой иска да помогне на разработчиците, нека тества товa. Живот и здраве скоро ще имаме нормално функционираща “жива” FreeBSD система :-)

Leave a Reply

