Дарения

November 22, 2006

От едно скоро време много хора искат да ми дарят пари за работата ми по Enlightenment. Особено като прибавим и факта, че монитора ми (Samsung SyncMaster 253 DFX (CRT) Second-hand) бавно си отива, което определено затруднява работата ми като дизайнер. Хората се нуждаят от мен и искат да помогнат. :-)

Проблемът е, че ще стана пълнолетен чак през май следващата година, до тогава ще трябва да използвам нечия друга банкова сметка. Твърде млад съм, за да знам как всъщност се осъществяват банковите трансфери, за това се обръщам към всички, които ме четат и имат опит в тази област. Потърсих информация по въпроса, но явно няма толкова глупави хора като мен, за които да се пишат HOWTO материали на тема “как да ни изпратят пари по банков път” :-)

Сетих се за тази публикация на Йовко, от която излиза, че за да ми изпратят пари, ми трябват:

1) Име на притежателя на сметката (получателя);

2) iBan номер на сметката;

3) BIC номер на банката;

4) Име на банката;

5) Основание за заплащане – някакъв код.

Някой би ли ми разяснил малко по-подробно как стават нещата и до колко се променя ситуацията, след като хората, които ще ми изпращат пари са от чужбина (едва ли някой българин ще дари каквото и да било)?

Дано работното ми място изглежда по-различно след време :-)

3 Responses to “Дарения”


  1. Здрасти,
    На твоя блог попаднах през зелника на Йовко, вече станал доста популярен струва ми се :)
    Казвам се Владимир Джувинов и в момента правя маркетинг на една моя бизнес концепция наречена The Transaction Company. От лятото пиша книга по темата, този месец подготвям специален уеб сайт.
    За илюстрациите съм разработил един набор от стилизирани фигурки – човечета – за представяне на разни бизнес ситуации и т.н. Представляват векторна графика рисувана с OpenOffice, дообработена с Gimp.
    Видях, че се занимаваш с графика и искам да те питам дали би могъл да доразработиш фигурките, които съм направил, като добавиш още 10 към набора. Ако ми оставиш email адреса си, ще ти пратя screenshot на фигурките, за да прецениш дали можеш да се справиш с работата. За услугата съм готов да платя […]лв. Имай предвид, че като инженер съм ужасно взискателен към качеството на работата :)
    Можеш да ми пишеш на горния email адрес.
    Поздрави,
    Владимир

  2. yovko Says:

    Можеш да използваш банковата сметка на майка ти или баща ти докато навършиш пълнолетие.

  3. luchko Says:

    Да. Въпросът ми е дали ми трябват някакви други данни, освен горепосочените, след като парите идват главно от чужбина. Тоест, какво да кажа на хората, които ще ми изпращат пари. И друго – как става това с “основание за заплащане”?
    Баща ми има сметка… Нямам му много доверие, но ще използвам неговата. Но факта, че той няма дори дебитна карта и отива в банката само за да вземе заплатата малко ме притеснява. Трябва да получа възможно най-много информация за да може всичко да мине гладко – да получа парите, като ида в банката с баща ми да не се чувствам като идиот докато обесня за какво става дума и т.н.


Leave a Reply

